Zanimljivosti

Zašto je Assassin's Creed Shadows odložen?

Podeli

Prošle nedelje, Ubisoft je najavio da će Assassin’s Creed Shadows biti odložen od planiranog datuma objavljivanja u novembru do februara 2025. Iako je najava donekle bila šok u javnosti, interno, bila je očekivana i očajnički potrebna.

 

Ubisoft je najavio da je igra odložena „da bi se ugladilo i poboljšalo iskustvo. “ U ažuriranju zarade, kompanija je dalje tvrdila da je do kašnjenja došlo zbog „učenja iz izdanja Star Wars Outlaws”. Obe tvrdnje su tačne, ali osim nekoliko kratkih reči, interno, programeri su se zalagali za odlaganje.

 

Yves Guillemot je u internom memorandumu istakao da se početna prodaja Star Wars Outlaws-a „pokazala slabijom nego što se očekivalo“, a Guillemot je istakao da su kritičari ocenili igru sa 76 od 100 na Metacritic-u (Mislim da je važno napomenuti da je korisnički rezultat daleko niže na 5,4 od 10, takođe). Iako nemamo podatke o tome šta je Ubisoft očekivao da će Outlaws prodati u prvom mesecu, igra je upravo premašila 1 milion prodatih jedinica u vreme pisanja. Njegov učinak je naizgled izazvao uzbunu u štabu, što ne samo da je dovelo do toga da je izlaženje  Assassin’s Creed Shadows odloženo za prvi kvartal 2025, već i do konačnog vraćanja igara na Steam (zahtev koji je svaki Ubisoft tim godinama insistirao).

 

Pa zašto je Shadows odložen? To je komplikovano pitanje bez ijednog odgovora, ali se svodi na strogu vremensku liniju razvoja, poliranje i rešavanje problema kulturne i istorijske tačnosti japanske zajednice.

Ali prvo, dozvolite mi da se pozabavim nekim glasinama o Jasukeu – on neće biti uklonjen. Međutim, izvori su rekli da se tim aktivno bavio mnogim istorijskim i kulturnim problemima, koji su počeli pre otkrivanja igre nakon eksternih testova i dalje su ubrzani nakon početnog otkrivanja igre i masovnih povratnih informacija. Ovo uključuje promenu neke od Jasukove priče i načina na koji je on prikazan u igri, popravljanje arhitektonskih detalja i osiguravanje da je igra istorijski utemeljena.

 

Što se tiče toga kako je istorijska netačnost (znamo svi da je AC igra fantazija ali su uvek imali utemeljenost u istorijskim dogadjalima koje su verno prikazane) pukotine, saznalo se da su istorijski stručnjaci dovedeni u projekat mnogo kasnije nego što je uobičajeno za projekat ove veličine i da je pogrešna komunikacija između timova, prouzrokovane gustim rokovima.

 

Što se tiče uglađenosti igre i problema, to je prilično razumljivo. Igra trenutno nije u fazi u kojoj treba da bude objavljena, a i došlo je i do  nekih promena u nekim mehanikama igranja i elementima za koje će trebati vreme da se ugrade. Iako su neka od ovih problema istaknuta u nedavnim testovima i lažnim recenzijama, ovo su problemi na kraju razvoja koji će potrajati malo duže.

 

Naravno, ovo nisu nova pitanja za tim. Sedam programera koji rade na projektu reklo je da se već neko vreme zalaže za odlaganje, a njihova situacija se čak čula i u drugim studijima u kompaniji. Na kraju, međutim, kašnjenje se svodi na strogi vremenski okvir razvoja i potrebu da se rešavaju problemi izazvani postavljenim vremenskim okvirom.

 

Za sada, međutim, Ubisoft Quebec će objaviti Assassin's Creed Shadows 14. februara 2025. I iako igra ne odgovara Valhalli u broju narudžbina u preorderu (koje su lansirane na konzolama prethodne generacije), brojke su solidne i verovatno će još više rasti s obzirom na najavu objavljivanja da igra izlazi na Steam-a.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *