Kao što je Gandalf rekao – Rizikovaću sa još malo svetla
Ali ne malo, već sa hiljadu individualnih izvora svetla i senki. Ray tracing je doneo revoluciju i polako postaje standard za AAA video igre. Drugim rečima, to je tehnologija osvetljenja čiji nedostatak odmah osetite ako neki problematičan update ukloni tu opciju. Srećom, umetnici koji se bave osvetljenjem mogu da odahnu jer je Unreal Engine 5 stigao sa potencijalno sledećim velikim iskorakom koji će zasijati na ekranima (ali, nadamo se da neće i preopteretiti naše računare i otopiti konzole).
Tokom Unreal Festa ove nedelje u Sijetlu, predstavljena je MegaLights funkcija za Unreal Engine 5.5, koja omogućava developerima da koriste više svetlosnih izvora koji bacaju senke, a da pri tom ne žrtvuju performanse.
Vaeth Džonson, viši direktor za strategiju proizvoda za Unreal Engine u Epic Games-u, vodio je prezentaciju i predstavio ovu tehnologiju sledećim rečima: „Unreal Engine je najbolji kada korisnici mogu da se izraze bez tehničkih ograničenja. Kao što je Nanite uradio za poligone, a Lumen za globalnu iluminaciju, MegaLights uklanja ograničenja u potpuno novoj kategoriji: direktno osvetljenje i senke.“
Šta to zapravo znači? Ostavimo po strani pomalo nejasan naziv, Epic je demonstrirao ovu tehnologiju u sceni sa čak 1000 izvora svetlosti i tu dolazi taj ‘Mega’ deo. Možda zvuči paradoksalno, ali najveća pobeda u korišćenju svetlosti u razvoju igara leži u načinu na koji MegaLights rukuje senkama; na prvi pogled, scena pijace izgleda sjajno, ali dobija dramatičnu dubinu kada se za svaki izvor svetlosti uključe realistične senke. Pored ovih realističnih senki, MegaLights omogućava pokretne i dinamične svetlosne izvore, što je demonstrirano kroz prizor jata dronova u pokretu.
Sjajne vesti za one sa moćnim hardverom, ali šta je sa ostalima? Šta je sa optimizacijom? U znak poverenja, Epic je prikazao uživo kako MegaLights funkcioniše direktno na PlayStation 5 konzoli, dok je viši tehnički menadžer Viktor Brodin demonstrirao tehnologiju koristeći DualSense kontroler. Poenta je da MegaLights može raditi glatko čak i na osnovnoj verziji PlayStation 5 konzole.
Pogledaj prezentaciju Unreal Engine 5.5. MegaLights
Del Voker, umetnik za razvoj likova koji je radio na igrama kao što su Star Wars Jedi: Survivor i Suicide Squad: Kill the Justice League, podelio je na X platformi svoje mišljenje: „Ljudi često ne shvataju koliko igre izgledaju neverovatno tokom razvoja sve dok ne moramo da smanjimo osvetljenje da bi igre radile na konzolama. Ovo će unaprediti vaše next-gen igre.“
Za one sa starijim hardverom, mogućnosti koje donosi Unreal Engine 5.5 mogle bi zaista da osvetle vaš svet. Ali dok ne zaigram neku igru koja koristi ovu tehnologiju, čekamo i posmatramo iz senke, kao određena grupa rokera iz 2003. godine.