Era PlayStation 3 (PS3) je mogla da označi kraj PlayStation-a kakvog danas poznajemo, prema bivšem izvršnom direktoru PlayStation-a, Šonu Lejdenu. U novom intervjuu za Eurogamer, je govorio o raznim temama povodom 30. godišnjice brenda PlayStation-a, koja je obeležena 3. decembra. Jedna od glavnih tema bila je PS3 i njegov neuspešni početak 2006. godine.
Za one koji se ne sećaju ili su tada bili premladi, PS3 je na lansiranju naišao na brojne kritike zbog visoke cene, nedostatka kvalitetnih naslova pri lansiranju i problema u razvoju, među ostalim izazovima. Lejden je rekao da su ljudi u kompaniji bili “srećni što su preživeli” to turbulentno vreme.
“PS3 je bio Sony-jev Ikarov trenutak,” rekao je. “Imali smo PS1, PS2… a onda smo odlučili da napravimo superkompjuter! I da na njega stavimo Linux! I da radimo sve te neverovatne stvari! Previše smo se približili suncu i imali smo sreće što smo preživeli to iskustvo. Ali, mnogo smo naučili iz toga.”
Lejden je dalje objasnio da je Sony tokom razvoja PS4 naučio da ne mora sve da pravi samostalno. Kupovina komponenti od drugih dobavljača može biti efikasnija.
“Na taj način možete bolje upravljati troškovima,” rekao je. “Možete pregovarati s dobavljačima, dobiti bolje ponude, umesto da pravite sve od nule. Takođe smo naučili da fokus konzole mora biti na igrama. Nije važno da li mogu da strimujem filmove, slušam muziku ili naručim picu dok gledam TV. Ne, samo napravite mašinu za igranje. Napravite najbolju mašinu za igranje svih vremena. Mislim da je to napravilo razliku. Kada je PS4 izašao, bili smo suprotstavljeni Xbox-ovoj ideji multimedijalnog uređaja. Mi smo želeli da napravimo vrhunsku mašinu za igranje.”**
Iako je PS3 na početku imao problema, na kraju je uspeo da se oporavi i proda 87,4 miliona konzola. Time je nadmašio Xbox 360 sa 85,7 miliona prodatih uređaja, ali je ostao iza Nintendo Wii-ja, koji je prodat u 101,6 miliona primeraka.