Prva ekspanzija za Diablo IV, "Vessel of Hatred", stigla je na PlayStation 5, Xbox i PC
Nakon otprilike 25 sati istraživanja svakog kutka DLC, prenosim vam svoje kompletne utiske prve ekspanzije za Diablo 4.
Volim Diablo serijal od prvog dela igre i iako sam uživao u D4 i dalje smatram da su Diablo 1 i Diablo 2 vrhunac serijala. Diablo 2 je imao sjajnu ekspanziju Lord of Destruction, kao i Diablo 3 sa Reaper of Souls, koji je po mnogima „sredio“ igru. Dok sam igrao Vessel of Hatred, najviše sam izvlačio poređenja sa navedenim ekspanzijama. Prva polovina ekspanzije je fantastična. Međutim, čudno tempiranje događaja i kraj sa cliffhangerom pokvarili su ono što je inače solidno iskustvo. U ovoj recenziji nema spojlera, ili su minimalni.
Spiritborn
Najveći i najbolji dodatak u “Vessel of Hatred” je nova klasa Spiritborn. Koristeći moći Gorile, Orla, Jaguara i Stonoge, ovo je veoma fleksibilna klasa. Brzo sam zavoleo dva glavna aspekta, dok su mi druga dva bila solidna. Najviše sam igrao kao Stonoga, trujući sve demone koji mi se nađu na putu. Evo osnovnog pregleda svakog aspekta:
- Gorila: Veliki, snažni tenk. Odličan da štiti tim.
- Jaguar: Brz i vatren, ima mnogo AOE (area of effect) napada i veoma je brz.
- Orao: Napada iz daljine sa gromovima sa par AOE sposobnosti.
- Stonoga: Truje sve i svakoga, sa sposobnošću lečenja pri svakom napadu.
Spiritborn vigor
Spiritborn koristi resurs Vigor, koji se automatski dobija pri osnovnim napadima, kao Druid ili Varvarin. Igrao sam do “hard” težine sa Spiritborn klasom i uživao u njenoj brzini i mogu reći da je zaista zabavna klasa za igru. Najviše sam uživao u aspektima Jaguara i Stonoge tokom kampanje, igrao sam sam i nisam mogao da zavisim od drugih, zato sam se fokusirao na ova dva aspekta. Specijalizacija klase omogućava da dobijete na aspektu. Možete birati dva različita aspekta ili duplirati jedan, što vam daje veliki broj različitih kombinacija za kreiranje sopstvenog stila igre.
Nahantu
Nova oblast na mapi zove se Nahantu i nalazi se u jugozapadnom delu sveta. Beskonačne džungle i močvare podsećaju na Diablo 2. Iako nije vizuelno upečatljiva, uklapa se u standardni Diablo stil. Priča u Nahantuu prati potragu za Neyrell, koja je pobegla sa Mephistovim Soul Stone. Nažalost, Loratha iz osnovne igre i mog omiljenog lika iz osnovne igre nećete mnogo viđati, osim u uvodnoj sceni, ali tu su novi likovi da zauzmu njegovo mesto.
Usponi i padovi glavne priče
Priča počinje odlično, prva trećina me potpuno oduševila. Međutim, kako sam napredovao, događaji su se brzo odvijali, a kraj je bio potpuno nezadovoljavajuć. Očigledno je da ekspanzija uvod u buduće sezone i ekspanzije, ali za cenu od 40 dolara, jednostavno nisam bio zadovoljan pričom. Imamo novog negativca, napravljenog samo za ovu ekspanziju. Moram priznati da je nezanimljiv i nekako previše jak za tamo nekog lika koji nije jedan od Primarnih Zla.
Novi dodaci u Vessel of Hatred
Jedan od mojih omiljenih novih dodataka su plaćenici (mercenaries). Sistem plaćenika omogućava da imate pomoćnika koji može naneti solidnu štetu kada ste sami ili vas zaštiti od iste, zavisi za kog se plaćenika odlučite. Pored plaćenika, dodate su nove tamnice koje donose Spiritborn aspekte za vaš codex, kao i novi PVE co-op mod. Runewords su još jedan zanimljiv dodatak, omogućavajući vam da koristite različite sposobnosti na klasama koje ih inače nemaju.
Možete birati između četiri plaćenika:
- Veryana: Barbarka fokusirana na blisku borbu.
- Aldkin: Poludemonski mag, dete, fokusiran na bacanje čarolija.
- Subo: Strelac koji postavlja zamke.
- Rahier: Div sa štitom koji se zaljubljeno baca u neprijatelje.
Ključna dodaci u ekspanziji
- Nova Regija – Nahantu:
- Istražite novu regiju, sa mnogim skrivenim izazovima.
- Novi likovi:
- Upoznali smo Neyrelle, ključnog karaktera koji vas vodi kroz priču, obogaćujući narativne niti koje su karakteristične za serijal.
- Klasa Spiritborn:
- Jedinstvena klasa sa četiri različita aspekta, (jaguar, orao, gorila, stonoga), svaka sa jedinstvenim sposobnostima i stilovima igre.
- Tempering sistem:
- Nova mehanika omogućava igračima da poboljšaju svoje legendarne i jedinstvene predmete, pružajući im dodatne bonuse i strategije u borbi.
- Mercenaries (NPC Plaćenici):
- Angažovanjem NPC plaćenika, dobijate podršku tokom borbe, možemo da biramo između četiri plaćenika, svaki sa jedinstvenim sposobnostima.
- Veryana: Varvarka fokusirana na blisku borbu.
- Aldkin: Poludemonski mag, dete, fokusiran na bacanje magija.
- Subo: Strelac koji postavlja zamke i kontroliše protivnike.
- Rahier: Div sa štitom, savršeni tank.
- World Tier Sistem:
- Revampovan sistem težine omogućava igračima da izaberu više nivoa težine, čime se stvara iskustvo koje se može prilagoditi njihovim veštinama i preferencama.
- Undercity Dungeons:
- Proceduralno generisane tamnice pružaju igračima nove izazove i nagrade, čime se povećava replay value.
- Runewords:
- Nova mehanika koja omogućava dodavanje posebnih buffova na opremu.
- Povezivanje sa Plaćenicima:
- Razvijanje odnosa sa plaćenicima donosi nove mehanike i poboljšanja.
- Povećanje nivoa:
- Maksimalni nivo je povećan sa 50 na 60. Kada dostigne maksimalni nivo, dobijate Paragon poene kao u osnovnoj igri sa tim da ih sada ima 300. Paragon nivoi su vezani za nalog, ne za lika kao što je pre bilo. To znači da ukoliko se odlučite za novog lika, nema potrebe za beskonačnim farmanjem.
Zaključak
Diablo IV Vessel of Hatred priča počinje sjajno, ali se na kraju raspada u frustrirajućem završetku. Nova klasa Spiritborn je odličan dodatak, kao i novi sistem plaćenika. Ako vas priča ne zanima, već uživate u grajndu, zavolećete ovu ekspanziju. Međutim, za one kojima je priča važna, može biti prilično razočaravajuće.